SPONSOR BY

SPONSOR BY

Thursday, April 11, 2013

~bila aku jatuh cinta!!

Assalammualaikum Yaa Akhi,Yaa Ukhti...semoga diri kita dilindungi Allah...Alhamdullilah hari ni dengan izinnya berkesempatan untuk update entry terbaru ^^.. hari nie tetiba rajin nak taip entry pasal CINTA..bila aku jatuh cinta...hari2 kita jatuh cinta..CINTA bukan hanya kepada insan semata - mata..Cinta cukup besar maknanya bagi mereka yang memahami dan menghargai cinta..Mari menghargai diri dan bercinta dengan diri sendiri.. Bagaimana ya mencintai diri sendiri?

:: Mencintai diri sendiri dengan bertakwa kepada Sang Pencipta..Mudahkan? amal makruf nahi mungkar...

:: Mencintai diri sendiri dengan menghargai insan - insan di sekililing kita..sama ada mereka menyakitkan kita atau sebaliknya..

:: Mencintai diri sendiri dengan menjaga peribadi,akhlak dan maruah kita sebagai umah...

banyak benda yang membolehkan kita mencintai diri sendiri...kita di anugerahkan akal fikiran dan gunakalah akal kita sebaik yang mungkin.jangan berpaksi kan nafsu semata-mata..

Hari nie nak share satu cerita pasal jatuh cinta...wahai hati betapa mudahnya kau jatuh cinta..HUHU...kalau kat kedai ada jual baju kalis cinta rasa nak beli byk2..nak pelihara diri dari cinta dunia..cinta yang belum tentu dimiliki...nak beli baju kalis cinta dan hanya sorang je bleh tembus baju tersebut iaitu bakal imam ku..wow..ada ker?ahaks!!!

Hati tiba2 jatuh cinta dengan seseorang..wow...tapi Alhamdullilah masih mampu untuk mengawal dari terus meroyan! Cinta itu indah bagi mereka yang menghargainya..Cinta itu tidak haram kerana perasan cinta diberi Allah sebagai anugerah yang istimewa..Alhamdullilah jika rasa cinta tidak merosakkan hubungan dengan sang pencipta..Cinta ini biar diantara hati hamba dan Dia...Semoga Senantiasa terpelihara dari godaan duniawi..

 Ya Allah jika dia sudah tertulis buat hamba mu Engkau permudahkan lah..Senangkan...Beri kekuatan kepada hamba dalam hijad perasaan..^^ BILA AKU JATUH CINTA!!!

Cinta yang lahir ini datang tiba2..bukan bersandarkan nafsu semata2..kerana dia membuka mata..untuk AKU belajar memaafkan orang - orang disekililing ku..Kerana dia seorang sahabat...kerana dia yang baru ku kenali tapi macam bertahun di dalam hati..kerana dia yang berjaya mencuri hati ini selepas disakiti dan kerana dia..dia dia...dan kerana Allah melahirkan perasaan ini.Alhamdullilah AKU  belajar untuk menghargai cinta...Kerana cinta dalam diam itu indah dan aku terpelihara dari godaan syaiton nir rojim..Jika jodoh itu tertulis buatku IN SHAA ALLAH dengan izin nya cinta bersatu bak kata Liyana Jasmay..love2...

Buat renungan bersama belajar la untuk mencintai dengan ikhlas..cinta memang untuk di balas...tapi andai kata cinta itu lahir dengan hati nurani yang ikhlas semoga Allah memberi petunjuk kepada kita..Cinta lah Sang pencipta kerana PASTI kita tidak akan hampa..UNTUK MUSLIMAH BELAJAR LAH MENCINTAI DIRI SENDIRI NESCAYA ALLAH AKAN MENCINTAI MU BERGANDA2..dan PELIHARA LA DIRI MU UNTUK BAKAL IMAM MU..AMIN YA RABB..^^

ok da siap entry nie...selamat membaca semua...jom layan lagu kt bawah..bila aku jatuh cinta...sweet..


Bisakah ku tanpamu
Bisakah ku tanpamu
Hatiku mulai rapuh
Hatiku mulai sepi
Bisakah ku tanpamu
Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Kan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Hanya untukmu

Relakah ku tanpamu
Relakah ku tanpamu
Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Kan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu
Menyempurnakan aku
Akan ku buatkan semua yang terindah

No comments:

Post a Comment